Restart

Veckan som varit har varit min ”börja om”- vecka.
Jag har tänkt en massa på det här med bloggen. Jag gillar att blogga, gillar att dela mina bilder, jag gillar att fixa och trixa men inlägg då jag väl gör det. Men under den här veckan har det varit så himla skönt att inte behövt blogga. Den här pressen om vad jag ska blogga om, ska jag skruva något, ska jag lägga till en bild i det här inlägget eller inte, den har inte funnits där. Jag har kunnat fokusera på det här (tionde gången gillt) nya livet och skolan.
Jag bestämde mig för att prova flikr. Ett annat sett att dela sina bilder men jag fann ingen tillfredsställelse i det. Anledningen till det är för att det skulle kännas fel att lägga upp andra bilder en de jag räknar till min konst. På bloggen lägger jag ju upp ”vardagsbilder” eller vad man ska kalla det också. Jag gillar att ta sådana bilder med.

Försöker hitta inspiration till att blogga och fotografera, den har jag inte nu. Jag vill ha roliga saker att skriva om, saker som ni faktiskt skulle vilja läsa om. Något tips här, ett recept där. Ni förstår vad jag menar. Inte meningslöst snack om vad jag gör på dagarna och till det bilder som ingen vet vad de gör där.
Jag antar att det är inspirationen och motivationen som saknas.

Annars då, dena här ”börja om”- veckan. Det har gått bra. Känns som om jag lyckas stå emot att äta jämt och alltid vara sugen på något sött och det är väl första steget mot förbättring, inte sant. Har tränat alla de gånger jag ska ha tränat och vill fortsätta. Jag har, sedan jag började på gym, tyckt att det varit roligt att träna – på mina egna villkor. Jag tycker så fortfarande, älskar att vara på gymmet och få den där ny tränade känslan efteråt då armarna skakar av att ta upp mobilen. Så ska få det att bli moroten, att få ”må bra” efteråt.
Nu börjar ännu en vecka och jag kör på. Vill vända om allt och knappast att det kommer ta en vecka att vänja sig med det. Nej, men det är okej. Det måste få ta sin tid. Ska bli beroende av träningen och det ska inte bara bli en ”diet” (inte för att jag går på nån speciell diet men men), det ska bli en livstil.

Kommentera

