Något som aldrig hänt

Något jag aldrig varit är skolless. Det har aldrig inträffat att jag varit trött på att gå i skolan, trött på att göra läxor eller så. Men nu mina kära läsare, är jag skolless. Det är en sådan konstig känsla att inte vilja plugga, något som jag i vanliga fall gärna gör. Nu sitter jag bara här och skjuter upp på allt så länge jag kan.
Har ett prov på fredag som känns omöjligt på alla plan, det är omöjligt på alla plan. Började plugga på det för två veckor sedan och har fortfarande inte kommit längre än då. Jag kan inte, orkar inte och mest av allt jag vill inte.
Gör allt för att slippa plugga. Kommer att misslyckas så himla mycket på provet, kommer knappast få godkänt. Men av nån anledning känns det okej. Vilket är ännu konstigare än det faktum att jag inte vill plugga.

Tur att det bara är fem skoldagar kvar av detta läsår. 

Kommentera

