Nyårslöften

Jag har gärna nysårlöften, tycker det är roligt. 2011 hade jag ett godislöfte, åt inte godis å hela året och det var nog mitt bästa vikt-år evur! Så självklart efter att ha ätit godis i ett år är godislöftet på igen. 2013 blir godislöst och förhoppningsvis lite viktminskning i samma veva.

Men nyårslöften och nyårsmål. Nyårslöften tycker jag ska vara saker man vet att man kan hålla. Tänkte ett tag att jag skulle ha ”gå ned i vikt” ”Få en bättre livsstil” blir bättre på..” som nyårslöften (skulle kunna ha hur många som helst då!), men det är saker jag inte kan hålla. Vem vet vad som händer. Och besvikelsen som uppstår då ag inte kan hålla dessa ”orealistiska” löftena är för jobbig att stå ut med. Så därför kallar jag dem nyårsmål(låter som en maträtt). Saker som jag vill uppnå och kommer försöka uppnå men det är inget måste, inget löfte, utan ett mål.

Nyårslöften:

  • Inte äta godis

Nyårsmål:

  • Få en sundare livsstil
  • Gå ned i vikt
  • Bli bättre på att blogga
  • Bli bättre på att fotografera
  • Komma tillbaka på banan när de gäller skolan

406055_364981443597377_1435003484_n_large

One thought on “Nyårslöften

  1. mormor skriver:

    Bra att kalla det nyårsmål istället för nyårslöften. Det är jättebra att ha mål, det gäller bara att inte det blir negativa mål. Tänk på att ha roligt under tiden också.
    Kram från mormor

Kommentera

