Första (andra) dagen på 2013

Idag var det första riktiga dagen på 2013 för mig. Idag var dagen då jag skulle kliva upp tidigt och åka med min mamma till gymmet klockan åtta då hon börjar jobba. Idag var dagen då jag skulle plugga engelska och läsa Karin Boyes Kris. idag var dagen då jag skulle vända på dygnet, kliva in i en bra rutin och bara göra vettiga saker.

När vaknade jag då? Självklart när klockan ringde klockan sju. Klev jag upp? Nej, jag snoozade till klockan var halv, då jag skulle åka. Tänkte om: ”kan ju ta bussen dit sen, ställer om klockan på nio”. Men nästa gång jag vaknade var klockan 11.25. Aj. Så var det ju inte tänkt! Jag som gick och la mig innan klockan var elva igår? Hur i hela världen kunde jag sova till halv tolv?! Gjort är gjort.
Försökte ta vara på dagen så gott det gick. Har nu skrivit halva bokrecensionen och tränat. Bara Boye och engelska plugga kvar då.

Kommentera

