After training.

Har jag någonsin berättat hur jag känner mig efter att jag tränat? Inte bara slutkörd och alldeles skakig i kroppen utan det finns nånting mer.
Det känns som om allt är möjligt, även om dagen varit jättedålig så känns det alltid bättre efter ett träningspass. Det känns som om allt bara flyter på, jag behöver inte anstränga mig för att något ska gå min väg, jag kan komma hem och vara glad och utan att sucka göra det jag måste. Jag får inspiration till att fortsätta kämpa för det jag vill, jag får inspiration till att fotografera, till att skriva, till att plugga, till att ta tid för mig själv utan att känna ångest. Jag kan stå emot den frestande ikonen för sims och gör något vettigt i stället.
Allt känns lätt, allt känns bra och man kan ju fråga sig varför jag i bland hoppar överträning för att jag är trött eller på dåligt humör. Jag vet ju att det bli bättre efteråt!

Jag önskar att jag fler gånger kunde minnas hur underbart allt känns efter träning. Igår till exempel. Klagade jag inte alls på att pappa inte kunde hämta mig utan gick hem i tunna springtights i 20 minusgrader. Jag kom hem och satte mig direkt med matten och räknade dit jag satt gränsen och sen vips så var jag inne i köket och plockade i och ur diskmaskinen och dukade! Det händer inte varje dag mina vänner!

Planerar att ha en lika bra dag idag. Började dagen med vad jag vill kalla den vanliga tisdagspromenaden till skolan. Kameran gjorde mig sällskap och inte nog med det så har jag 115 minuter fotolektion på dagen och jag undrar om det kan bli bättre? Inte nog med att jag får gå till skolan och få göra av med lite kreativitet så får jag bilder att blogga!
Oh sweet life.

Kommentera

