Att utvecklas

Fick en kommentar häromdagen av Matilda. Finfin vän det där.
Hon skrev att man kunde se på mina bilder att jag utvecklats från år 2011 till 2012.
Varje fotografs mål är väl att utvecklas, visst har jag rätt. Så visst var jag tvungen att titta på bilderna själv och till min förvåning fanns där en förändring. Jag kan inte säga om jag blivit bättre, om det var mitt sätt att fota, motiven, inställningarna, men något var det som gjorde att 2012’s bilder var bättre än 2011. När jag tänker efter så har både 2011 och 2012 riktigt dåliga fotoår. När jag valde ut bilderna så fotade jag inte så mycket. 2010 däremot..

Men det jag ville säga är att jag var glad över utvecklingen jag gjort. Och det påminde mig även om varför jag bloggar, inte för att nån tvingar mig utan för att det är ett sätt för mig att se min utveckling.
I år kommer jag nog utvecklas ännu mer. Kanske för att jag läser kurs ett inom foto och för att jag känner att det är dags!

Kommentera

