Längtan efter att bli vuxen

I bland får jag allvarliga ryck om att det är dags att bli vuxen, dags att ta studenten, jobba, skaffa egen lägenhet, åka och plugga nånstans, komma hem utbildad fotograf och sen börja leva det riktiga livet. Just nu lever jag i en sån dimma. Har precis börjat äta frukost här uppe i lägenheten och bara det är ett stort steg i vuxenvärlden. Det betyder att jag ibland måste säga åt mamma eller pappa att nu måste jag ha mer keso eller avokado (det är vad min frukost består av).

I födelsedagspresent detta år önskar jag mig bara saker till lägenheten, saker man behöver när man flyttar hemifrån. Jag har lite redan, typ som bestick, flat-och djuptallrikar, glas, tekoppar, måttsats, vattenkokare och liknande. Men det behövs ju kastruller, kaffekoppar(inte för att jag dricker kaffe men), köksredskap överhuvudtaget, kökshadukar, badrumsmattor you name it!

Vill gärna köpa en egen lägenhet, som är lagomt stor och fin. Den kan få vara mindre än den jag har nu, den får gärna vara ljus med fina fönster. Längtar efter att inreda, bjuda vänner och familj på middag, betala räkningar(???) och komma hem från jobbet. Jo, jag längtar efter att få jobba och sen komma hem utan att behöva ta med jobbet hem.
I skolan får man ju läxor och sånt som man måste göra hemma och väljer man rätt jobb så behöver man inte det. Jag vill kunna komma hem och veta att nu kan jag göra annat, saker som jag vill göra, Utöva en hobby till exempel.

I helgen ska jag göra en minirenovering i mitt badrum. Har nu ingen dusch utan bara ett badkar. Det är med andra ord en kamp att duscha. Men i helgen ska badkaret ut det ska fixas en liten dusch, bara det känns just nu som ett stort steg in i vuxenlivet.

Kommentera

