Save the arctic

Godmorgon. När jag vaknade i morse hade jag inte bara en redig träningsvärk, utan också en huvudvärk från helvetet. Jag funderade inte ens sekund utan sa åt pappa att sjukanmäla mig.

Nu sitter jag och har nyss kollat igenom Save The Arctic’s bilder på facebook. Känns lite som jag i åttan då jag var väldigt intresserad i eko och sånt. Nu när jag satt och titta kom det där tillbaka. Jag vill fortfarande åka till Masdar City.
Men det som fångade min uppmärksamhet lite mer var fotografens namn, Christian Åslund. Han är svensk! Blev så himla glad och tänkte: Sånt vill jag också göra! Resa och följa med som fotograf på olika expeditioner! Tänk va coolt att få åka ned till nordpolen och fota, dör.

Kommentera

