Trötthet och kvartsfinal

Hej hopp! Jag vaknade alldeles för tidigt i morse, redan halv fyra bestämde sig min kropp att det var färdigt sovit och skapade en väldigt irriterande smärta i min axel och vips, sömnlös. Låg och halvsov fram till sex ungefär då jag inte orkade vrida på mig mer. Upp, äta frukost och sen, kvart över sju bar det mot curlinghallen och vid halv hade vi valt skor och sopar.
Jag ska säga att detta har varit en av de roligaste dagarna under hela min gymnasietid! Man kan ju inte säga att vi är några curlingproffs precis och vi hade egentligen inte någon speciell taktik. Men oj så kul vi haft. Då det var dags för vår sista match så låg vi väldigt lika med ett annat lag och efter matchen hade båda lagen förlorat en match, vunnit en och spelat lika på en. Vi fick nu samla poäng, det andra laget fick två och vi fick tre. Det betydde att vi gått vidare till kvartsfinal och oj så glada vi blev! Men det gick inte lite bra i kvartsfinalen och vi åkte ut! Men det var bra gjort av oss ändå!

Om ni får chansen att prova curling, gör det! Jag tycker det är skitkul och är så glad att jag valde det på intressekursen vi har i idrott just nu!

Nu är jag väldigt väldigt trött, ni anar inte! Har spelat tre matcher curling och kört ett benpass + att jag vaknade så tidigt så kommer somna väldigt fort och tidigt ikväll! Men fram tills dess tänker jag bara ta det lugnt med min favoritsysselsättning: The sims.

Kommentera

