Till huvudstaden

Jag har packat färdigt, målat naglarna, fixat pengar och lugnat ner en aning(i alla fall när jag skriver detta).
Idag bär det av, mot Stockholm och mot One Direction. Det känns så himla overkligt att det faktiskt är dags nu. Vi beställde biljetterna i slutet av 2012 och nu är det dags, kommer behöva nypa mig i armen tills det är över.

Tåget går 16.59 och vi är framme ungefär 21.40 i kväll. Vi har planerat tillsammans vad vi ska göra på förmiddagen på onsdag och på torsdagen innan vi åker hem, diskuterat vad vi ska äta och ha på oss.

Jag tror jag är redo, jag vill vara redo. Jag vill inte bli en av de som de får bära ut på grund av att de svimmar. Jag vill vara med genom hela konserten, andas samma luft och befinna mig i samma rum så länge som möjligt. Bara tanken på att vi kommer vara i samma stad och samma rum dödar mig. Kommer vi se dem någon annan stans  än under konserten? Kommer jag nånsin kunna sova när det är klart? Och den största frågan: Kommer mina vänner stå ut med mig efteråt? 

Jag kommer nog kanske att blogga från mobilen när jag är där, men om inte så gör jag ett summerande inlägg när jag kommer hem, fast det lär jag nog göra ändå..

Kommentera

