Spelberoende och matlagning

Hej, både till er och solen! Har ni märkt vilket sommarväder det varit idag? Soligt, lite varmare än vanligt och den där härliga ”brisen” som finns här vi kusten. Jag cyklade, för första gången, till skolan utan jacka idag. Kände att det skulle bli allt för varmt och det räckte bra väl med min stickade tröja. Himla skönt och det gav mig ju inte sommarkänslor eller så.

Det har varit en helt okej dag. Skola, som varje dag, och när jag kom hem började jag med att baka kakor till klassens fika i morgon och efter det lagade jag mat. Bra kämpat säger jag bara.Jag är ingen mästerkock, inte ens en amatörkock för man kan inte säga att jag kan laga mat. Idag gjorde jag kyckligwok och trodde jag köpt färdigstekt salladskyckling men det var det inte. Utan stod där i panik och trodde alla i min familj skulle få salmonella. Men än så länge leve dem.

Nu sitter jag här, spelar Bakery Story, Resturaunt Story och har abstinens efter mulle meck bygger hus och efter pettson och findus i muklornas väg. Så ni kan ju gissa vad jag tänker leta upp och spela.
Sen tänkte jag att en springtur skulle sitta fint, jag har inte varit på gymmet och känner mig latare än latast. Lär ju behöva träna upp konditionen innan i sommar då mitt gym stänger i två månader pga renovering. Jag blir arg då jag tänker på det.

Sluta babbla nu Ylva.

Kommentera

