Att falla tillbaka

Jag har gått och blivit sjuk. I måndags hade jag lite ont i halsen och kände mig slö. När jag vaknade igår (tisdag) var jag däckad. Kunde inte svälja och bara att andas gjorde ont. Men det jobbigaste var nog att jag inte kunde prata. Halsen gjorde så ont att efter några ord kändes det som om jag skulle spy. Låg i min säng, utslagen, hela dagen.
I morse när jag vaknade gjorde halsen lika ont och att kliva upp kändes som ett omöjligt uppdrag. Så jag låg kvar. Men, jag hatar att vara sjuk, så jag har bestämt mig för att inte ligga ned hela dagen.

Igår såg jag klart halva säsong tre av Pretty Little Liars och såg till avsnitt åtta av Teen Wolf 2. Galet så mycket man hinner. När jag gick och la mig så kändes det ju som om jag inte ens klivit upp! Det hade jag ju egentligen inte heller…

Det som stör mig mest är att jag inte kan träna, inte äta annat än flytande och jag känner mig tyngre och tjockare än vanligt. Det känns som om de här månaderna jag spenderat på att ändra livsstil kommer vara förgäves för att efter dessa dagar kommer jag gå tillbaka till mitt ”gamla” jag. Det är en väldigt störande tanke och jag blir så himla arg på mig själv för att jag inte kan fortsätta under tiden jag är sjuk. Men jag förösker tänka att folk hela tiden åker utomland eller blir sjuka och då också ”tar en paus” från sina nyttiga och hälsosamma liv. Så varför måste jag ge upp bara för att jag bli sjuk?
Nästa vecka är jag tillbaka i samma tempo! (pepptalkpepptalkpepptalk)

Kommentera

