Favoriter från våren 2012

_MG_7679 _MG_7679sv
_MG_7973
_MG_8717 _MG_8716

Tror ni jag kom iväg till skolan? Nej, utan här ligger jag, i min säng, och är död. Imorse fick jag ringa till sjukrådgivningen för att pappa tyckte det var konstigt att jag hade så ont i halsen men inga andra förkylningssymptom. Ska dit i morgon bitti klockan åtta, suck.
Bara en liten stund in på dagen så kände jag det, det vanligaste förkylningssymptom en Ylva Åhsberg kan få; Det svider i skinnet bak på ryggen. Jahap tänkte jag, nu blir jag förkyld. Sen blev jag däckad i soffan, trött som attans och ingen ställning, varken sittande, liggande eller stående, är bekväm för hur jag än vrider och väder på mig så svider det i skinnet på ryggen och numera armarna.

Så jag har bäddat ner mig i sängen, flyttat skrivbordet och datorn så nära som det går, och erkänt för mig själv: Ylva du är sjuk. Frågan är ju bara hur länge det håller i.

Kommentera

