Det viktigaste i världen..

.. just nu är att jag inte tappar träningen i sommar.
Jag tyckte, när jag började träna ordentligt i våras, att det var jobbigt att gå till gymmet efter skolan eftersom att jag inte kom hem förns vid fem eller så. Nu har jag som tur lärt mig att det gör inget, för jag går till gymmet och jag mår bra av det.
Jag kommer att jobba fem av mina sommarlovsveckor och det är då 8 timmar om dagen. Antingen jobbar jag mellan 08.00-16.00 eller 10.00-18.00.
Jag känner redan nu hur jag kommer säga ”Men det blir ju så sent”, ”Då får jag ju ingen mat” och jag blir redan irriterad på mig själv! Ahhhh, hur svårt ska det vara att bara ta de där två timmarna och gymma? Sen om jag får äta efter min familj eller om jag får kliva upp tidigt spelar väl ingen roll? Jag kommer ändå inte ha några läxor eller så att göra efter jobbet så jag har ju tiden! Som tur är så börjar jag inte jobba förns vecka 26 så jag hinner trycka in det faktum att tiden inte spelar nån roll!

Jag längtar faktiskt till sommarlovet och ni som känner mig väl vet ju att det inte hör till vanligheterna. Det måste vara första gången faktiskt. Tidigare år har jag inte längtat alls eftersom att jag gillat att gå i skolan så mycket, brukade också få väldigt tråkigt. Men nu känner jag att det ska bli skönt att tänka på nått annat, kan det vara för att det är mitt sista sommarlov?

One thought on “Det viktigaste i världen..

Kommentera

