Sådär spontant

Godmorgon, eller god förmiddag klockan är ju faktiskt tolv.
Idag var en sånhär dag som jag hade planerat för varje minut. Jag skulle kiva upp vid nio och vara på gymmet vid tio och vara färdig där till tolv och sen hem, duscha, byta om, gå hem till Gina för att fira hennes student och sen hem, äta, iväg och titta på Hugos bal och sen åka till mormor för att sova där. Ja, varje timme av denna dagen var planerad. Tills det var dags att vakna i morse, då tänkte jag: Nämen jag kan sova till tio och vara på gymmet klockan elva, jag hinner ändå. Jo, lycka till med den. Jag låg i sängen tills klockan passerat elva och då bestämde jag mig för att ta dagen som den kommer. Vilket är svårt då jag gillar att planera.

Så nu sitter jag här och äter proteinfluff, väldigt spännande kreation. Här tänker jag sitta tills Gina säger att jag kan komma. Men självklart sitter jag också här och funderar i mitt huvud. ”Jag kan ju, om jag blir färdig tidigt hos Gina hinna och gymma innan Hugos bal.” ”Jag kan ju också, om jag inte hinner gymma innan balen, gå efter för de stänger ju klockan nio.” Så tillslut var jag tvungen att bestämma ”VILODAG”. Inget gym idag, trots att jag vill. Lite spontanitet måste jag lära mig att hantera.
Nu ska jag måla mina avslutningsnaglar!

Kommentera

