Denna sommaren vill jag..

..ha en riktigt härlig och fin sommar. Jag vill fotografera, sitta på picknickfiltar på ängar med en bok, sola och får bruna ben, arbeta alldeles lagom (men ändå för lite), umgås med vänner och familj, träna arslet av mig, bada tills fingrarna liknar russin och ta det lugnt framför allt.
Känner att jag har riktigt höga förhoppningar på denna sommar, är det kanske för att det är första sommaren jag inte känner att jag vill tillbaka till skolan? Är det för att jag helt enkelt vuxit på mig och börjat förstå att man behöver ledigt i bland?

Något jag verkligen inte vill är att ha tråkigt och ska vara ärlig så har jag haft lite tråkigt den här veckan som varit. Inte hela tiden utan bara ibland. Sen har jag ju inte gjort något, bara legat och degat på gräsmattan, läst eller så. Har inte gjort så mycket på riktigt.
Det ska bli skönt att jobba, det ska bli skönt att förhoppningsvis vara trött på kvällen från att ha jobbat åtta timmar och sen tränat. Längtar.

Kommentera

