Jag vill också resa

Jag läser en jäkla massa bloggar, fotobloggar, träningsbloggar, och vanliga vardagsbloggar. På många av de bloggar jag läser är det folk som reser. En av dem har varit och kört runt i Österlen, Den andra har just varit i London, den tredje är för gudskull på en fotoresa i USA och nån ska springa i Spaninen eller liknande. Och här sitter jag, i Härnösand, och möglar.
Jag är verkligen så himla sugen på att resa. Vill fotografera något annat än det jag ser varje dag.

Har ett sådant sorgligt liv (skämt och sido) att jag har aldrig varit utomlands, inte ens i Norge, Finland eller Danmark. Det närmsta utomlands jag kommer är Klimpfjäll och Ullared but thats it.
Har ju nu fått turen att få en resa till Berlin, Huvudstaden till mitt absoluta favoritland Tyskland. Jag och mamma är på väg dit om precis 24 dagar och jag kunde inte varit mer peppad. Övar på att prata tyska, funderar över vilka sevärdheter som är viktigast att se, vart ska vi äta, ska vi ens äta? Jag tror egentligen inte att någon kan förstå hur otroligt mycket jag gillar Tyskland, dess språk och dess historia. Det är nästan lite galet. Min kamera kommer glöda, ska ta med mig den överallt och fota allt som har betydelse för mig. Det betyder att varenda gatsten och vägskylt kommer finnas på bild när jag kommer hem.

Jag tror inte att det är sista gången jag besöker Berlin när dena där resan är över. Jag tror att jag kommer komma tillbaka. Ibland är jag till och med säker att jag är född i helt fel land, Tyskland känns mer rätt än Sverige! Nä, nu ska jag sluta prata om Tyskland, Tschüss!

Kommentera

