Juldagsfika och dan före dopparedan

Jag är lite ur säsong nu, eller hur? Men sanningen är att idag är det faktiskt dags för det årliga juldagsfikat. Det kommer vara lite julpynt, det kommer finnas en massa kakor, det kommer vara julstämning men det kommer ske i gräset. Här kan ni läsa om varför det är just så i vår familj! och så kan ni ju klicka här att se hur det såg ut förra året!
Oj så roligt!

Men det är ju inte bara juldagen idag(hehe) utan det känns också som om det är dagen före dopparedan. Det känns som om det är julafton i morgon och jag går omkring med nervös mage och är lite ängslig och jobbig. Imorgon sker det. Jag kan egentligen inte förstå att det faktiskt sker i morgon och vid denna tid i morgon sitter jag på tåget på väg ned till Stockholm Arlanda för att senare ta flyget till BERLIN. Hur ofattbart är inte det! Hej på dig resfeber! Det är inte bara första gången jag besöker staden i mina drömmar utan det är även första gången jag åker utomlands. LÄngtar riktigt mycket, allt är färdigt för avfärd och jag känner mig precis som ett barn dagen innan julafton.

Nu ska jag skriva ut en karta, några användbara fraser och ågra låttexter och sen börja göra mig i ordning för dagens tillställningar!

2 thoughts on “Juldagsfika och dan före dopparedan

  1. Mor i VIke skriver:

    Ich wunche ein pahr nylonstrumpfen kaufen är ett absolut nödvändigt uttryck du måste ha med dig till Berlin! Önskar dig och din mor en alldeles väldigt trevlig och rolig resa!

Kommentera

