Dagen efter

Har sovit en natt i min säng, packat upp väskan även om det bara innebar att slänga ut kläderna på ett bord, laddat in 700 bilder på datorn, satt upp vykorten på kylskåpet, klistrat in minnen i en bok och nu känner jag bara för att ligga i min säng och göra inget.
Men jag borde gå igenom bilderna och redigera de ska som redigeras, jag borde gå ner till Trädgårn och berätta om rean för mina arbetskamrater, jag borde trotsa mina ömma fötter och ben och gå till gymmet, jag borde skriva dagbok och jag borde städa lägenheten.
Men jag känner inte för att göra något, känner för att ligga i min säng tills jag somnar. Känner mig nästan lite tom. Kanske blir glad av att kolla igenom bilderna och skriva inlägg om hur det varit. För just nu gör jag inget annat än att sakna det.

Kommentera

