Souvenirgalen

_MG_1082
_MG_1083
_MG_1084
_MG_1085
_MG_1086
_MG_1087
_MG_1088
_MG_1090
_MG_1091 _MG_1089
_MG_1093

Vi kan väl säga att detta är det första inlägget om Tyskland. Nämligen vad som följde med mig hem. Det var inte bara en enorm längtan att få åka tillbaka och en ännu större dröm om att få bo där utan också det ni kan se på bilderna ovan.
Det första köpet blev förstås en vanlig turist-T-shirt med en bild och texten Berlin. Ja ni ser ju. Armarna är väldigt långa och funderar på att åka en sväng till min mormor och sy upp dem.
Köpte även en hur mysig tröja som helst, den gröna till höger. Perfekt nu till hösten som långsamt kommer närmare! Typ 175 kr eller något. Värt.
Sen ska vi inte prata om hur många vykort jag hade fått med mig hem om det inte vore så att jag är snålast i världen. Köpte i alla fall två stora(ser ni va fina eller?), en vanligt och ett med en liten bit Berlinmur. Sen kan man ju aldrig veta om det är äkta Berlinmur eller inte men jag tyckte det var värt pengarna i alla fall.
Tre armband(bilden längst ned), hade en tanke att jag ville ha ett armband med koppling till Tyskland med mig hem och ni kan ju ana hur glad jag blev då jag såg det första(det flätade i svart, gult och mörkrött). Tvekade inte en sekund. Blev ju då ännu gladare då jag såg det gula med brickan med texten Berlin. Hittade även det lila med pärlor på en ställning längs vägen till vårt hotell. Kunde inte motstå.
En hårmunk(spännande), två Essie-nagellack(som förövrigt kostade 69 kr fullpris), en nagelfil(nördvarning) och två par tights. Det blev väldigt nödvändigt då jag fick skavsår på mitt ickeexisterade tighgap. Och den ursnygga väskan ska vi säl inte glömma. Hittade den på nån mystisk, buddah/indien-butik och det var nog det dyraste jag köpte. 36.95 euro kostade den och jag ångrar mig inte.

Jag har satt upp mina vykort på mitt kylskåp och har bestämt mig för att samla på Berlinrelaterade vykort, tills jag hamnar i Berlin själv. Tänk va mysigt att ha en vägg fylld med Berlin-vykort!
Har även satt upp kartan som jag och mamma använde oss av, vår livlina(inte för att det var svårt att hitta). Och sist men inte minst, så hamnade de euro jag hade kvar och mina svenska småmynt i en burk, min framtidsburk. Snart Berlin, är jag tillbaka!

Kommentera

