En räddare i nöden

_MG_0211 _MG_0212
_MG_0216
Kusin Hilma när vi var i Hölick.

Blev en spontan övernattning hos Gina. Första gången jag sov i hennes lägenhet och hon har bott där sedan maj??
I morse åkte hon till jobbet vid 07.40 och jag låg kvar i soffan. Vid nio gick jag i väg i regnet till gymmet och körde armar. Börjar sakta men säkert ta mig tillbaka på crosstrainern som jag inte hunnit med när jag jobbat. Men det är skönt. Har gillat promenaderna men det är jobbigare att stå på crosstrainern.
När jag kom hem började jag rota igenom min väska efter mina nycklar, insåg ganska snabbt att de inte fanns där och började fundera vart jag lagt dem. I Ginas bil såklart. Ringer efter mamma när dörren till huset ochkså är låst för att kolla när de kommer hem. Men mamma och pappa är påväg till birsta. Måns är hos Alice och Hilma och Hugo tältar. Det betyder att jag står utelåst och kan inte komma in någonstans.
Det blir ett försök till inbrott, vilket är spännande, fast jag lyckas inte. Ringer mormor och hon får skjutsa mig till Ginas jobb så jag kan hämta nyckeln. Mormor du är en räddare i nöden.
Nu är det snart matdags och senare idag blir det fika med Elin!

Kommentera

