Safirblå

_MG_1169
_MG_1174 _MG_1171
_MG_1170
_MG_1173

En Fråga: Har ni nån gång börjat läsa en bok som får dig att inte vilja sluta?

Första gången var Hungerspelen. Jag har aldrig läst ut en bok så snabbt. Jag fick den på julafton och jag satt uppe långt in på små timmarna och läste ut den. Fatta Eld och Revolt var lättare att lägga i från sig trots att de är otroligt bra böcker. Men hungerspelen, har man börjat kan man inte sluta.
Andra gången var Fallen ängel. Det är en så typisk Ylva bok; en massa kärlek och saker som inte finns på riktigt. Den boken plöjde jag också igenom på en dag. Samma med andra och tredje boken, oemotståndliga. Det måste se roligt ut när jag sitter och småler och ibland fnittrar till för att det händer något romantiskt. Nu väntar jag på att få lästa fjärde och sista delen.
Tredje gången var DE UTVALDA – Monstrets dotter. Även denna en så typisk Ylva bok att jag inte kunde undgå att bli lite småkär. Magi och speciella gåvor, jag beöver inte säga mer än så.
Fjärde gången var Rubinröd. Det är första boken till ädelstens-trilogin och jag fick den av min boktokiga vän Matilda och Linda i födelsedagspresent. Jag kunde lägga i från mig den och längta tillbaka till den. Egentligen så händer det inte jättemycket men ändå så vet man att det kommer hända något och alla små detaljer och händelser gör att man inte vill sluta.

Sedan i fredag har jag varit indragen i andra delen av ädelstens-trilogin. Jag mötte upp Matilda på biblioteket i fredags, som jag berättade då, och då fick Safirblå följa med hem. Jag har sedan dess varit förlorad i dess värld, England under 2011 och de reser så mycket i tiden att i bland blir man helt snurrig i huvudet. Men all denna kärlek, all denna förvirring mellan dessa två personer och jag är fast.
Men nu är den slut och jag kan inte vänta tills jag får läsa tredje delen, Smaragdgrön.
Den andra boken ni ser, är tredje och sista delen i DE UTVALDA. Jag hoppas den är bra, tyckte inte att tvåan var lika bra som ettan och det kände som om jag bara väntade på att det skulle hända något som föll mig i intresse. Ska försöka läsa ut denna så fort som möjligt så att jag kan återvända till biblioteket och låna Änglarnas kamp som är sista delen av ängel-trilogin.

2 thoughts on “Safirblå

Kommentera

