SEPTEMBER CHALLANGE

Nu har vi klivit in i september. Det är inte bara månaden mitt livs kärlek fyller 20 år i utan det är också den perfekta månaden att utföra en utmaning på.

Jag är expert på att småäta. Det betyder inte att jag går runt och äter onyttiga saker, men jag äter, trots att jag inte behöver det.
Jag är även expert på att underskatta små promenader. Som den jag gjorde igår till exempel.
Sen ska vi inte prata om mitt sötsug. Älskar allt sött. Men behöver jag det?

Regler:
– Daglig motion/träning, minst 30 minuter
– Inget onödigt ätande/småätande
– Säga nej till (allt onyttigt): Kakor, bakverk, chips, saft(stevia är ok), dricka(light är ok), glass,
– Använda det super sunda förnuftet
– Mer frukt och bär
– Mer grönt

Det handlar egentligen om att säga nej till sådant man vet är onyttigt och vad man inte behöver och att säga ja till sådant man mår bra av och behöver.
Vi vet ju vad som är nyttigt och ej. Vi vet att det inte är bra att småäta. Vi vet att vi klarar oss på tre mål mat om dagen.
Vi vet att daglig motion är bra för vår hälsa. Vi vet att vi mår bättre av att äta frukt och grönt. Vi vet allt detta!
Själv tycker jag det är lättare och roligare att börja med nya rutiner, avvänja sig med socker, småätande what ever, om man gör det till en utmaning.
I slutet av månaden kan man ge sig en belöning, för att man klarat det!

Är du med?

2 thoughts on “SEPTEMBER CHALLANGE

Kommentera

