Nästa steg – Att byta gym

Igår tog jag ett nytt steg i mitt nya liv. Efter att ha tränat på Actic i typ tre år så sa jag upp det, med en månads uppsägningstid. När jag gjorde det kändes det bra, men när jag kom upp dit upp igår kändes det bara jobbigt. Är jag verkligen redo för att lämna Actic? Jag trivs ju himla bra där uppe.
Men jag kom fram till att det är vad som behövs, lite förändring för att kunna utvecklas. Det har länge varit Sports som skulle bli fortsättningen men på grund av pengar och vänner så är Spegeln en stark motståndare.
Just nu ser det ut som om det blir spegeln. I alla fall två månader. Man får nämligen ett ”presentkort” på badhuset eftersom att de har haft renoveringar under sommaren. De två månaderna blir min prövotid. Jag kanske bara säger prövotid för att det ska kännas bättre, för jag tror att jag kommer stanna där efter ändå.

På Actic finns bara maskiner. Det finns inga fria vikter, ingen variation. Spegeln kan hjälpa mig att utvecklas, ta det till nästa steg. Det ska bli skönt samtidigt som det är extremt läskigt.
Det känns som om jag inte passar in där, jag som svettas så himla mycket, jag som inte är varken smal eller fit. Kanske på väg att bli men det är långt kvar.
Så från och med den sista oktober splittras jag och Actic. Då påbörjar jag en ny relation med Spegeln.

Kommentera

