SEPTEMBER CHALLANGE – Review

Samtidigt som september tog slut så tog också SEPTEMBER CHALLANGE slut.
Jag måste säga att det gått bra, över mina förväntningar. Jag menar att det är ju alltid kul att utmana sig själv.
Att inte gå runt och småäta för att jag är sugen eller har tråkigt att varit en bra sak att träna bort. Jag har ätit frukt istället. Trodde också att det skulle vara svårare att hålla sig borta från fikabröd och så då det bjöds men det var det inte, jag åt det bara inte och det gjorde mig egentligen inte så mycket.

Men visst har det varit svårt. Det jag stöp första på vad de här 30 minuterna om dagen. Den veckan jag var i Ullared var jag ju sjuk och lämnade inte lägenheten. Visst har det gått bra att röra på sig 30 minuter på vardagarna då jag ändå gymmat men helgen däremot. Den dagen jag jobbat blev det inte av och tror bara jag gjorde alla sju dagar första veckan. Shame on me.

Något jag tar med mig av denna utmaning är helt klart att välja de nyttigare valen. Som till exempel i tisdags, första oktober och det bjöds på fika (som varje tisdag) så stod jag över, även fast jag fick ta ifall jag ville. Jag kände bara att jag inte behövde.
En annan sak är ju självklart småätningen, vem vinner på det? Ifall jag nu måste stoppa något i munnen kan jag lika gärna ta en frukt eller liknande som att ta något sött.
Det är ett sådant enkelt val.

Kommentera

