Omotiverad och uttråkad

Nu är det inte långt kvar tills jag byter gym. Det är med glädje jag tänker på det, för sanningen är att Actic har börjar blekna. Det märks att jag tränat där i nästan tre år och att jag dessa 10 månader tränat sönder maskinerna som finns där. Jag behöver förändring.
Det är nog därför jag varit och fortfarande är väldigt omotiverad till att träna, allt ser ju likadant ut. Jag längtar verkligen efter nya övningar, nya utmaningar. För det är vad det kommer vara, en utmaning att byta gym. Låter väl inte så ansträngande men det är det. Nya övningar, nya sätt att träna på och nya människor. Det sista är jag väl mest nervös över. Att jag och mina fettvalkar och gömda muskler inte ska passa in på Spegeln. Även fast jag vet att jag antagligen kommer vara osynlig där nere så känns det läskigt.
Skönt att jag har lite vänner där nere, som förhoppningsvis kommer att välkomna mig med öppna armar och lära mig allt de kan!

Men det är bara den 15 idag, så vad gör jag för att inte dö av uttråkning där uppe på Actic? Jo, jag förändrar lite. Nån förändring borde jag ju kunna göra. Nu tränar jag ganska mycket med Sara, vilket gör det roligare. Men tror det är dags att höja lite vikter, köra lite mindre cardio och kanske byta övning. Något måste förändras nu de sista veckorna, nu borde jag köra på ordentligt. Jag borde köra slut på övningarna på riktigt, så att jag är riktigt trött på dem och taggad att köra nya när det är dags för Spegeln.

1. Höja vikter, göra det jobbigare, tyngre.
2. Byta cardio, från crosstrainern till bandet.
3. Lägga till ett konditionspass, fettet ska brinna
4. Köra på ordenligt, 17 dagar av mitt Actic-förhållande kvar.

1,2,3 GO

Kommentera

