a comeback

Hur kommer man tillbaka efter ett försvinnande? Jag har inte bara varit försvunnen ifrån bloggen sedan i tisdags utan också ifrån gymmet och mina regler om mat. Har varit begravd i en annan del av mig själv men nu känner jag att det är dags att kravla sig tillbaka.
Det jag gjort den senaste veckan har innefattat mat, serier, sims och sömn. Har verkligen inte gjort något. Varje dag efter skolan har jag gått hem och lagt mig i sängen, tittat på mobilen i timmar, spelat sims i timmar, sett avsnitt av serier som kommit ut och ätit, gud så jag har ätit. Har jag bara ätit ett mål med kolhydrater? Nej, alla mår har nästan innefattat kolhydrater. Har jag tänkt på att inte äta på kvällen? Nej, och inte har jag tänkt på vad jag stoppar i mig. Har ätit bullar, så många bullar.
Jag har varit så omotiverad till mitt nya liv och har ändå känt att det inte har gjort något att jag skippat träningen och ätit vad jag velat, det har varit okej.
Veckan som varit har jag sett som en återhämtningsvecka. Senast jag hade en sådan var i Augusti så det var väl dags. Men nu är det dags att komma tillbaka.

Vet inte riktigt vart jag ska börja, hur tar man sig tillbaka? Det är väl bara att göra det? Om det nu vore så enkelt.
Jag är så galet trött på actic, jag känner mig inte peppad att gå dit. Men på torsdag tar det slut så jag vill ändå göra klart där uppe innan jag flyttar ned på Spegeln. Det gör mig också lite rädd, spegeln. Känner fortfarande att jag inte kommer passa in. Jag kan inget om lös vikter, jag kommer vara vilsen. Filar just nu på mitt nya träningsschema och det gör mig taggad. Att få göra något nytt. Så att börja på spegeln är både skrämmande och roligt. Jag behöver kommer vidare och det har jag sagt förut.
På torsdag ska jag få svar på alla mina frågor, eller i alla fall de som har med min kropp att göra. Ska gå och göra en hälsoprofil på badhuset. Han, Lars, kommer att mäta benstomme, kroppsfett och räkna ut vad minimivikt och maxvikt är för just min kropp och jag kommer också få göra ett konditionstest. Det är jag taggad på, att få reda på hur min kropp mår. Men det tänkte jag nog skriva mer om i ett annat inlägg.

Börjar denna comeback med en myskväll med mina humanister. Narnia filmerna, glass, frukt, kolasås, maränger, fina vänner, kuddar, ljus, uppe tills nästa dag, sova få timmar, äta lyxfrukost med allt kvarvarande från kvällen innan framför Narnia – prins caspian. Vi bestämde oss för att göra denna dag till en riktig slappdag. Vi såg film tills klockan var två, typ, sen låg vi i sängarna tills klockan var närmare fyra då de packade ihop och åkte hem. Har städat och känner att denna dag är precis vad jag ville att det skulle vara. Har inte andats friskluft på ett tag så vi får se om jag går ut och rör på mig nått efter middagen eller om sims är för frestande.

Nä, om jag nu ändå ska komma tillbaka ordentligt så kan jag väl ändå sätta mig och fixa lite inlägg och kanske fundera lite på den där bloggdesignen som aldrig ändras.

Kommentera

