torsdag-fredag

Kvällsbloggning. De senaste dagarna har jag varit barnvakt åt min lillebror då mina föräldrar varit på en weekend i Åre. Vi har haft det bra. Har spenderat dagarna framför American Horror Story(dödar mig) och kvällarna framför film med diverse gosaker till långt in på nätterna. Det har varit helt okej om man säger så.

I torsdags hände det en massa saker. Först var jag och gjorde en hälsokontroll och jag kan glatt meddela att jag har grov benstomme och mitt skelett väger 2-4 kg mer än andra tjejer i min ålder och längd. Blev lite glad faktiskt för det gjorde mig inte alls lika överviktigt längre. Utifrån min vikt, längd, ålder, kön och benstomme så räknade han ut vad jag bör väga som minst och som mest. Som jag förstod så låg jag 7-8 kilo över min maxvikt men han sa det som om det ”bara” var sju-åtta kilo över. Det kändes inte så farligt för det första han sa när jag sa vad jag vägde var att det kunde man inte tro. yes.
Sen, men hjälp av ett konditionstest, så räknade han ut min kondition och jag låg på 96% vilket var hög (ideal) kondition och det gjorde mig ju väldigt glad! Känns så himla bra! Om jag gjodet testet för några månader sedan hade det inte sett så bra ut..

Senare på kvällen så hämtade Erica upp mig och vi åkte till hennes faster som är nagelteknolog. Paradiset säger jag bara. Fick mina naglar förstärkta och de två som gått av fick förlängningar. Fick en cool färg också som byter färg(grönt och lilla) beroende på vilken vinkel man ser naglarna ifrån.
Sen fick jag göra hennes naglar, med gele och allt och sen fick jag göra Ericas också. Det var himla roligt och att utbilda mig till nagelteknolog inom biosculpture låter ju himla kul!

Idag har en vän och familjemedlem lämnat oss, ha det så himla bra Corax.

One thought on “torsdag-fredag

Kommentera

