100 things i like #1- One Direction

Utav alla hundra saker jag tycker om så börjar jag med One Direction. Inte för att jag tycker om dem mest av allt(eller jo) utan mest för att det var det första jag kom på.

Varför jag gillar One Direction är svårt att förklara. Det kanske är lättare att förklara det för ett annat fan, men för någon som inte alls gillar dem eller kanske inte ens känner till dem är det svårt.
Utan att låta crazy, One Direction är en så himla stor del av mitt liv. Jag gillar inte bara One Direction, jag älskar dem. Alla fem, alla låtar, alla videos, alla album, alla bilder, allas familjer, allt. Har aldrig haft en sådan stor crush på ett band eller liknande i hela mitt 18 åriga liv.
Ni som hänger med i mitt liv vet att Niall Horan är min favorit8(#16). Men det är jobbigt att placera de andra. Tror de resterande fyra hamnar på andra plats. Skulle inte kunna dela upp dem. De är alla fem helt fantastiska.

one-direction-introSTOr

Den första låten jag hörde var One Thing. Jag lyssnade på den för att en vän var ett fan. Sedan hörde jag What makes you beautiful och Gotta be you.
Sen var jag fast. Den 15 februari 2012 skrev jag i min dagbok att jag hade en boybandcrush på One Direction och det är därifrån jag räknar vårat förhållande.

Untitled-1

8 Maj 2012 såg jag dem. Det var en upplevelse i sig och något jag kommer minnas i hela mitt liv. Att få se sina största idoler live är mäktigt. Jag har aldrig skrikigt så mycket som jag skrek då. Är så glad att jag var smart nog att filma ganska många av låtarna så att jag kan titta tillbaka i bland och komma ihåg hur tufft det var då alla i hela publiken sjöng med till Little Things och hur publiken förvandlades till ett ljushav under samma låt.
Nu i juni ska jag se dem igen. Dagen efter jag tar studenten ska jag se dem igen. Känns konstigt att säga igen. Världens bästa studentpresent.

One-Direction-Friends-Arena-13-JUNI-2014-1024x791

Kommentera

