Prisa Snön

Äntligen fick vi ordentligt med snö. Pappa gissade på 20 cm och det är en bra början. Du får det här packa i hop sig lite och sen får det komma mer, skoterföre!
Torsdagskväll spenderade jag i Säbrå kyrka och lyssnade på Prisma Gospel’s Julkonsert. Det var jättebra, älskar verkligen att lyssna på körer och gospel för det är så stämningsfullt, speciellt nu i juletid. När vi gick ut så föll snön från himlen och det blandat med julmusik gjorde mitt julhjärta gott. Fick världens julkänsla och det har inte försvunnit än. fick låna en av kördeltagarnas kamera under kvällen. Hon kommer säkert lägga upp några av bilderna på sin blogg som ni hittar HÄR.

På fredag var det snöstorm. Gick i skolan mellan åtta och tolv och efter det gick jag och gymmade. Förra fredagen var ett riktigt jobbigt pass, allt var tungt och jag var tvungen att sänka på några av övningarna. Men jag var också väldigt omotiverad, sur och ville bara gå hem.
Igår när jag körde ungefär samma pass kunde jag ha vikterna jag brukade ha. Men då gick jag ju dit med en annan inställning och ett annat humör. Det är ju rätt sjukt hur allt egentligen hör ihop.

Idag har jag jobbat halva dan. For iväg med mamma och handlade och nu väntar jag bara på mat. Imorgon blir det julklappsshopping med Gina.

One thought on “Prisa Snön

Kommentera

