Att ej stressa

Just nu sitter jag i en pågående stressperiod. Det är slutet av höstterminen och det är mycket som ska lämnas in, kurser som ska avslutas och helgdagsstämning som ska fås. Allt sker på en dag och jag hör dagligen mina vänner säga att de är stressade och att de pluggar dagarna i ända.
Då är det jobbigt, att inte vara stressad. Vi går ju ändå i samma klass, läser samma kurser, gör samma uppgifter. Men ändå känner jag mig väldigt ostressad. Jag kan ta det lugnt på kvällarna, ägna mig åt saker jag tycker i kul. Jag kan strunta i att städa och tvätta även fast jag vet att jag borde. Jag är lugn.

Jag har gjort färdigt det som ska in innan jul. Jag har påbörjat fotoboken som jag också kommer kunna fortsätta med under julen. Jag har börjat skriva på min novell och känner att den ska bli bra så bestämde igår att jag skulle lägga ned mycket tid på den eftersom att jag gillar min story. Det ända som inte är påbörjat är svenskan. eller den var inte påbörjad för ens igår, då jag satt och letade ut lite artiklar jag kan skriva om. Men det känns ändå bra. Ämnet intresserar mig och jag tror att sätter jag bara igång, så går det nog som smort.
Det ända som få mig att känna mig en aning jäktat är väl ifall jag kommer hinna göra alla julnaglar de dagar jag sagt att jag ska göra dem…

Kommentera

