Onsdagar

Jag som var så himla trött igår kväll. Gissa vad som hände efter att jag skrivit dagbok och bedömt mig själv alldeles för trött för att orka läsa och släkt lampan? Jo, jag blev pigg. Fortfarande helt slut i ben, skalle och ögon men kroppen var helt plötsligt pigg och utvilad. Men jag gav mig inte. Provade alla knep. Vände på kudden och täcket, provade utan täcke, ett ben utanför täcket, gick ut och tog frisk luft, gick på toa, drack ett glasvatten, försökte ligga stilla i femton minuter för att då ska tydligen man somna. Inget funkade.
Tillsut måste jag ju räkna ”ifall jag somnar nu så får jag sova i si och så många timmar. 6h, 5h, 4h.. Halv tre är sista gången jag kan minnas att jag tittat på klockan så nån gång efter det måste jag tillslut ha somnat.
Så i morse när klockan ringde sex så kan ni gissa ifall jag var trött. Men jag visste, att i fall jag stannade hemma och degade av trötthet hela dagen så skulle jag ha samma problem ikväll igen, så jag pinade mig ur sängen.

Jag klarade av en hel dag i skolan, mer död än levande. Var himla mysigt att träffa alla klasskompisar igen och återberätta lov. Några mer intressanta än andra.
Har haft lektioner utan att egentligen göra något och skrattat åt saker som egentligen inte är roliga. Precis som vanligt då. Men det är himla skönt att komma tillbaka till skolan efter ett lov. Har man gjort inget i 17 dagar så är det skönt att få rutiner och något som kan byta ut tråkigheten. Jag har i alla fall en tendens att efter typ några dagar in på loven, få tråkigt.

Onsdagar betyder olika saker. Bland annat så betyder det att jag kan ha en fin väska till skolan för att det är vilodag ifrån träningen. Onsdagar betyder också att jag får måla om naglarna, trots att jag gjorde det igår hehe. Men jag har knopat på det så mycket så det är fult och i behov av att tas bort.
Men först ska jag äta upp mina popcorn, som stått över natten. Mums.

Kommentera

