Motivations Måndag

Måndagar känns som en sånhär dag då man kan ta nya tag. Man kanske har ätit skit hela helgen eller sovit alldeles för mycket eller för lite. Måndagens känns som en sånär dag då man tar nya tag och ”börjar om”.
Förre veckan pratade jag om att bli en morgonmänniska. Idag tar jag nya tag. Gjorde inte alls som jag tänkt förra veckan med mornarna och det gjorde att hela veckan men slapp och slö. Men idag är det måndag och jag är motiverad till att försöka igen. Denna gång inte med lika strikta regler. Förra veckan vara det klockan 6 annars kan du lika gärna stanna i sängen. Vaknade sex på måndagen resterande dagar orkade jag inte det. Men nu kör jag mellan 06-07. Det känns bättre.

Så ska jag väl tipsa lite då. Om sprinkleofglitter.blogspot.se! Louise som hon heter är ”youtubare”, vilket innebär att hon varje vecka lägger upp videos på hennes youtube. Hon bloggar fast på video. Hon har som ni kanske förstår också en vanlig blogg som jag ganska nyligt börjat följa och där hon en liten mysig grej som heter ”Motivational Monday”. Lite måndagspepp sådär, inte om något speciellt utan allmänt pepp.
Imorgon hoppas vi att jag kommer upp och hinner gymma innan skolan, för det gjorde jag inte förra veckan…

Kommentera

