Nu är mina filer säkra. Skönt.
Nu har jag gått vidare till att säkerhetskopiera de bilder och annat som finns på datorn. Det ser ut att ta hela natten… Inser att jag tagit rätt mycket bilder sen hårddisken gick sönder.
Har även hunnit kolla igenom alla mina gamla självporträtt och lite andra bilder. 2012 var året då jag hade en kamera men inte hade en susning om hur man ställde in den eller hur man komponerade en bild. Men 2010 var också året som jag faktiskt började få upp ögonen för svartvitt, kontraster och konst. Måste alltså göra ett ”bilder genom tiderna” inlägg när det kommer till just sådana bilder.
Helt plötsligt finns det en synlig utveckling. Det gör mig glad. Vissa bilder kan jag verkligen minnas att jag varit så stolt över och nu är det mest ”va?”
All den här förflyttningen av filer segar ned min dator totalt, får se om jag lyckas få igång sims så kanske jag kan hålla mig vaken en stund till.

dddd

Kommentera

