Då var fastan slut

I morse var det inga problem att kliva upp. Jag var trött men jag var jättesugen på att gymma. Efter att jag gått halva vägen till gymmet så tog det stopp, jag började må illa, blev extremt trött i kroppen och skallen. När jag kom fram satte jag mig ned ett tag. Varje rörelse fick mig att vilja spy och jag fick känslan av att kroppen ”svävade”. Mamma fick komma och hämta mig och direkt när jag kom hem så åt jag frukost. Kroppen hade tydligt sagt ifrån, inget mer fastande.
Nu har jag och mamma varit och handlat inför min frukost. Ska självklart visa denna fantastiska skapelse vid tillfälle.

Men idag har något annat hänt också. Jag har varit och nafsat på framtiden. Idag har jag nämligen ansökt till universitetet.
Det började en söndag för nån vecka sedan. Jag satt och tittade runt på olika utbildningar. Min ”Plan A efter gymnasiet” gick i bitar och jag behövde en Plan B och en Plan C.
Hade verkligen inte tänkt att studera direkt efter gymnasiet ut tänkt att vänta lite, jobba lite, roa mig lite. Men så dök den upp. Utbildningen med stort U och jag tänkte: ”Det här vill jag ju göra!”
Det är ju inte vilken utbildning som helst, utan jag tror närmare bestämt att det står Ylva på den. Det är precis vad jag vill göra med mitt liv som den här utbildningen förbereder mig för. Helt plötsligt kunde jag tänka mig att studera på en gång, antar att det blir så när man hittar rätt.
Ansökningsdatumet låg väldigt nära, tre dagar för att vara exakt. Tänkte att nu måste jag bestämma hur jag vill göra och samma kväll hade jag skickat en anmälan. Nu var det bara ett arbetsprov som skulle skickas in. Det arbetsprovet lade jag på lådan idag.
Nu har jag sökt till Universitet på riktigt.
Jag är inte nervös. Det har skett så fort och på så kort tid och jag skulle kunna säga att det är ett skott i mörkret. Om jag sett denna i höstas kanske jag hade kunnat förbereda mig mer. Det gör inte allt för mycket ifall jag inte skulle komma in, trots att jag vill. Jag chansar bara.

3 thoughts on “Då var fastan slut

Kommentera

