How to be a morning person – review

Hoppas ni minns detta inlägg: ”How to be a morning person”
För det är det som jag kommer att prata om nu.

Den där måndagen var jättebra. Det var jätteskönt att kliva upp och promenera. Men det var också jätteskönt att ligga kvar i sängen på tisdagen, hela två timmar längre än planerat. efter det tog jag mig bara upp strax efter sex på onsdag och fredag. Mission Failed.
Men jag tog nya tag i måndags och jag kan med glädje säga att jag nu har fått in en oklanderlig sovrutin. Första halvan var det lite tungt att kliva upp med under andra hälften av veckan har jag nästan vaknat av mig själv, innan klockan ringt. Nu slänger jag mig bara ur sängen, så fort klockan ringer. Tänkte att det skulle vara supersvårt att kliva upp under timmen 06-07 under helgen med det var både smärtfritt och skönt. Somnar nu innan elva oavsett dag och kliver upp runt sex, utvilad! Åh sovrutiner, alla borde ha lika fantastiska sovrutiner som jag.

Det kan ha mycket att göra med att jag äter godaste frukosten i världshistorien. Kan nästan längta efter den på kvällen när jag går och lägger mig. Sen jag börjat äta frukost igen har jag slutat vara hungrig mellan måltiderna. Allt blir bättre med mat helt enkelt.

2e0f08e9c6a682a2f5dc1138b104fe22

Kommentera

