2 timmar, 450 bilder, selfiesession

Idag skulle jag ha fotograferat Sofia, men vi fick skjuta upp det då hon inte kunde komma in till stan. Vaknade runt sju, låg kvar i sängen till halv nio. Då bestämde jag mig för att gå till gymmet och klev upp. Det föll stora lapphandskar av snö från himlen och jag tänkte att det skulle bli jättemysigt att gå ned till gymmet. Då grodde ett frö om att jag kanske borde ta med kameran. Men innan jag visste ordet av stod jag framför spegeln i badrummet och sminkade mig. Jag var sugen på att fota porträtt och jag har läänge behövt ta nya självporträtt. Varför inte idag?
Sagt och gjort, vid tio gick jag ut, i full stridsmontering. Kom tillbaka till tolv. Har alltså fotograferat selfies(självporträtt) i två timmar. Ungefär 450 bilder laddar nu in på datorn för att gås igenom.
Har verkligen försökt fotografera in tatuering men vet ni hur svårt det är att fotografera en tatuering bakom örat?? Jättesvårt kan jag meddela.

_MG_4395
Såhär såg det ut sist jag tog riktiga självporträtt sist, för nästan ett år sedan.

3 thoughts on “2 timmar, 450 bilder, selfiesession

Kommentera

