Lördagar och söndagar

Lördagar: En dag att göra inget. En dag att vila, inte byta om ifrån pyjamas, äta allt som går att äta, sova länge(07.30), sitta i morgonrock alldeles för länge, spela spel, se film och serier, ligga i sängen och läsa eller spela mobilspel, göra nått kul, inte tänka på måsten.
Ja ni kanske ser mina lördagsmönster. Jag försöker verkligen slappa på lördagar och inte checka av något från mina att göra listor. Som idag så vaknade jag runt halv åtta men jag låg kvar i sängen tills klockan var halv tio. Jag planerar att sitta i morgonrock och pyjamas tills jag blir tvingad till något annat och senare idag ska jag och Gina åka och köpa godis och spela sims tills våra ögon blöder. En perfekt lördag.

Söndagar: En dag då jag gärna tar tag i allt. Städar kanske, möblerar om, pluggar, målar naglarna, checkar av saker på mina listor, fotograferar, planerar eller gör något annat ‘måstigt’. Om det är något jag måste göra så gör jag det på söndag. Söndagar känns som en ”göra-dag”, kanske för att det är dagen innan måndag.
Imorgon till exempel så tänker jag plugga hela dagen. Kanske inte har så mycket att plugga men har inget annat jag egentligen borde göra, så då får det bli att plugga. Kan nästan se fram emot det.

Kommentera

