100 things i like #4 – Tyskland

Hur börjar man berätta en kärlekshistoria? Börjar man från början med hur man träffades? Börjar man med hur det ser ut idag eller kanske hur man tror framtiden ser ut?

Vi träffades sommaren innan sexan. Vi blev oskiljaktiga. Det var fyra killar vid namn Bill, Tom, Georg och Gustaf som presenterade oss. Hur skulle jag då kunna veta att du skulle bli en sådan stor del av mitt liv som du är nu.
Men den riktiga kärleken började väl inte förns i sjuan. Då jag började läsa tyska på riktigt, inte bara satt och översatte vissa ord som kunde vara kul att veta som jag hade gjort i sexan. Det jag gillar mest med språket, är grammatiken.
Tyskan blev mitt favorit ämne och när jag började gymnasiet så fortsatte jag läsa. Tyskan var för mig obligatorisk i ettan och tvåan men i trean så var det inte det. Så i slutet av tvåan så ansökte jag om att få läsa tyska steg 5 som utökad kurs. Inget fick skilja oss åt.
I 18 års present fick jag en resa till dig av mamma. Vi skulle äntligen få träffas och i början av augusti så landade jag och mamma i Berlin, din huvudstad. Jag har inte sett många städer, men ändå så är Berlin den som jag håller mest kär. Det var på den resan jag förstod att du och jag skulle vara för alltid.

Idag är vi närmare än vad vi tror. Du är min plan B, ifall universitetet inte skulle ske. Om jag inte kommer in, finns jag hos dig igen i Januari.

_MG_0930_MG_0474
_MG_0894_MG_0812
_MG_0583_MG_0517
_MG_0499_MG_1073

Kommentera

