”För stöttande av HBTQ-rörelsen”

Igår var det studentfest. Då jag inte gick på den förra studentfesten så hade jag lovat och gå på denna och det gjorde jag. Vi träffades först hemma hos Åse innan vi for vidare ner på Svenssons där festen var. Temat var N och mitt följe gick lite som allt möjligt; jag som Nyutbildad, Emma som Nilla(ifrån nicke och nilla), Amanda som NonStop-påse, Åse och Jessica som ett nygift par i en nissan, Matilda som normal, Gustaf som något och Sara som nuduschad. Efter ett tag blev det väldigt trångt inne på Svenssons då det kom flera med stora kartonger. Det fanns Nokiatelefoner, fler nygifta, nachotallrick och nagellack bland annat.
Det var i alla fall väldigt trevligt och det dansades tills klockan slog tolv, då det var dags för prisutdelning. Gissa vilka som vann? Jo Samed11 med motiveringen: För stöttandet av HBTQ-rörelsen. VI VAANN! Tre poäng till media och sammanlagt har vi nu sex, se upp resterande treor.
Visst var det kul att vinna men det kändes så himla bra eftersom att vi fick den motiveringen. Alla har rätt att älska vem man vill.
Efter detta fortsatte dansen tills klockan två då musiken slogs av. Det var superskönt att komma hem och så insåg jag hur hungrig, törstig och trött jag var. Hade ont i fötterna efter allt dansande och i huvudet av den höga musiken. Det var skönt att lägga sig och sova kan jag lova.

Idag skiner solen igen, himla trevligt. Jag ska vara barnvakt åt Ella som kommer hit om en stund.

Kommentera

