Internationella Kvinnodagen och sportlovslördag

Jag har snart inte sovit på 32 timmar, och det dröjer några timmar tills jag får gå och lägga mig. Jag har gått över stadiet då jag kände mig trött, vilket var i morse kring nio-tiden(då jag passerade 24 timmar utan sömn). Nu är jag i det stadiet då jag mår allmänt illa, känns som om jag drömmer och börjar få ont i huvudet. Men än så längre rullar jag.
Simslanet blev lyckat. Jag, i alla fall, spelade mig igenom hela natten och för första gången var jag less när det var färdigspelat. Brukar sitta resten av dagen också och spela vidare men i morse då vi plockade ihop datorerna så var jag nästan lättad.

Klockan ett befann jag och Emma oss på sambiblioteket för att lyssna på en föreläsning. Idag är det Internationella Kvinnodagen och det hölls en feministfestival på biblioteket och Genusfotografen föreläste, bland annat om att fotografera kön och om genus inom reklam. Det var en väldigt givande och rolig föreläsning och jag tyckte det var bra. Det är ju galet vad det finns för reklamer som behandlar kvinnor och män olika. Ifall ni vill se mer av vad Genusfotografen gör så klicka in er på hans hemsida HÄR.
Jag går antagligen i Härnösands största feministklass och vi var endast få som inte kallade sig feminister när vi började trean i höstas. Idag, skulle jag vilja säga att jag vet bättre. Men hjälp av mina klasskamrater har jag väl fått upp mina ögon. Idag är det självklart att jag är feminist och jag vill tacka dem för det..

Kommentera

