Har kommit hem ifrån Becca nu. Hem till tystnaden och ensamheten. Har haft väldigt trevligt trots att Hampus åkte hem redan igår. Har sovit mycket, ätit hela tiden, sett mycket film och pratat massor. Det har varit en riktigt bra helg. Så nu när jag kom hem var det så skönt att ställa sig i duschen och stå där i en evighet och sen spendera resten av kvällen själv.
Är så tacksam för ensamheten jag kan få efter att ha varit kring människor en hel helg. Det är så skönt, att bara få andas själv.

Nu sitter jag här nyduschad, insmord, ska måla naglarna och lyssnar på min spellista med tysk-musik. Det är en bra blandning av Tim Bendzko, Cluseo, Nevada Tan, Tokio Hotel och Killerpilze. Jag bara njuter.
Tyskland betyder så mycket för mig nu. Just nu är Tyskland tryggheten. Igår fredags fick jag mitt efterlängtade mejl. Jag har inte kommit in på universitetet jag sökt. På ett sätt är jag så himla lättad och samtidigt så ledsen. Det hade varit kul att plugga, speciellt då det var precis vad jag ville plugga. Men jag var ändå inte jättesugen på att plugga nu direkt efter gymnasiet. så nu är Tyskland framtiden för mig. Det finns en plan B och C coh båda de innehåller Tyskland.
Det känns bra.

Kommentera

