Ondagsnaglar

_MG_5654_MG_5656
Dagens naglar sponsras av Lena, Ericas faster.

Igår kväll följde jag med Erica till hennes faster som är nagelteknolog. Erica skulle få nya naglar och följde med som väldigt intresserat sällskap. Det slutade med att jag fick göra Ericas naglar efter att Lena byggt dem och efter det fick även jag nya naglar. Som ni ser på bilderna är de helt fantastiskt långa, längst ifrån nagelbädden är 1.5 cm. Det var kämpigt i morse att få på sig byxorna.. Men jag trivs som fisken i vattnet. De här naglarna kommer att sitta i cirka 3 veckor. Jag kommer att ta av dem innan jag åker ut på äventyr för att inte skrämma folk. Gissar på att de kommer ha växt ungefär 5 mm tills dess. Gelén gör under för naglarna och gör så att de växer überfort.
Men jag kommer vilja måla om de här. Färgen som är på nu går ju inte att få bort men den går ju att måla över. Så idag efter skolan var jag en sväng på stan med Erica och då köpte jag ett nagellacksborttagning speciellt för lösnaglar. Perfekt!

Kommentera

