Jag känner mig stark

3f479fd632bbe0a3a3383e09941a7cdc e76a9af1c209355a152695f32c6c7cd5 d2cdf6a25238903987c5520bb2858cda largelarge (1)large

 

En måndag efter skolan cyklade jag mot gymmet. Jag drog ut på det så mycket jag kunde, jag ville verkligen inte dit. Jag var trött, hungrig och helt omotiverad. Men jag tog mig dit ändå och när jag gick in på gymmet och började köra så kändes det inte så illa ändå.
När jag kom till en av bicepsövningarna så kände jag skillnad. Jag kunde göra övningen långsamt och riktigt noga utan att bli helt slut. Jag kunde köra alla reps utan att behöva göra sista halvdant pga trötthet. Jag kände hur jag blivit starkare.
Det var en sådan härlig känsla. Jag hade på senare tid inte sett resultat varken på vågen, måtten eller i spegeln och tanken att träning inte hjälper mig hade nått mitt huvud en gång. Men sen det här, känslan av att känna sig förbättrad. Det var precis vad som behövdes för att få mig att fortsätta kämpa i det ögonblicket.

Kommentera

