Borta bra men hemma bäst

Jag är hemma, jag har sovit en natt i min egna säng, jag har kramat om familjen och jag har redan börjat blekna..
Igår strax efter 14 så landade vi i Sverige. Skönt, tänkte vi då planet var tidigt och vi skulle kunna komma hem tidigare än planerat. Pfft. När vi kom till bilen gick den inte att låsa upp. Angelica fick låsa upp dörren på förarsidan och sedan låsa upp resterande dörrar inifrån. Men vi fick fortfarande inte upp bakluckan, så det blev att lasta väskorna ifrån baksätet, komplicerat..
Men det tar inte stopp där. När vi packat in oss och satt oss till rätta så skulle Angelica starta bilen, men det hände inget. Det var inte en lampa som lyste och vi förstod att vi var på väg någonstans.
Som tur är bor Angelicas bror i Stockholmstrakterna så han kunde komma och hjälpa oss, tyvärr så stod vi ju inknöckta på en parkeringsplats så vi rullade ut bilen, och upptäckte att det var”punka” på ena däcket. Vad med kan gå fel? Inget som tur var! Angelicas bror hjälpte oss att starta bilen och byta däcket. Sen var vi på väg hem!
Kom hem till Härnösand vid 22 på kvällen och hela familjen satt uppe och väntade på mig. De fick lite presenter ch jag berättade snabbt hur det hade varit. Sen var det bara skönt att komma upp i lägenheten och gå och lägga sig i min egna säng! Så skönt att frysa lite och sova under ett riktigt täcke efter att ha svettats och sovit under ett lakan den senaste veckan.

Jag har en hel drös med bilder att gå igenom och redigera, så var beredda på det! Ska även berätta hur resan var, tillsammans med bilder. Tror jag ska ta bilderna dag för dag, i alla fall försöka! Ska också skicka över er till två av mina resekamraters bloggar. Matildas blogg hittar ni här! Angelicas blogg hittar ni här! Vet inte hur mycket, när eller om de kommer lägga upp bilder, men där har ni dem ifall ni blir nyfikna!

Nu väntas två veckor konstant festade för min och mina klasskamraters del. Jag är nog den av oss som är minst pepp på detta. Vi börjar i dag med sjöslaget.

Kommentera

