Studenten i bilder

IMG_7058

IMG_7059IMG_7064
IMG_7067IMG_7070
IMG_7083IMG_7087
IMG_7090IMG_7102
IMG_7125
IMG_7129
IMG_7134
IMG_7140
IMG_7195
_MG_7182_MG_7188
_MG_7186

Glädjeruset, studenten. Grät lite, skrattade lite, dansade lite och åt en massa paj. Det var en dag fylld med så många känslor. Fast ännu kan jag inte släppa känslan av att jag till hösten kommer börja skolan igen. Men det ska jag ju inte.
Idag sa mamma och pappa att jag borde gå med i A-kassan då jag blir arbetslös i Augusti nästa år. Va? Det lät ju typ vuxet på ett negativt sätt?
Jag har verkligen fruktat att ta studenten, mest för att så mycket uppmärksamhet riktas mot en och det är inte något jag föredrar, men också för att jag tyckt om att gå i skolan mest hela tiden. Skolan har ju alltid varit en trygghet, en rutin och där har de flesta vänner funnits också. Men nu finns den inte längre. Men ändå så var studenten något positivt för mig, det har varit en positiv upplevelse. Men jag vill aldrig göra om det.

Började dagen med champagnefrukost. Han sitta där med mina vänner i typ en halvtimme innan jag kände att jag blev blöt. Mamma sa innan jag klev ur bilen att det kunde gå igenom filten ifall det var blött på marken. Så min första tanke var att det blivit blött igenom, tills jag ställde mig upp och insåg att min vän Ericas jordgubbschampagne tippat ur över min filt. Paniken! Min klänning hade vid det här laget hunnit suga åt sig det mesta av champagnen och bildat en tallriksstor ros fläck på min rumpa. Yay.
Ringer mamma, hon hämtar mig och jag byter om till shorts och linne, och hon tar ansvaret för att tvätta klänningen. Väldigt tur att den här dagen inte bara bestod av att gå ut på trappan utan också att sitta på en avslutning i en timme och fika med klassen. Mamma han tvätta klänningen och typ 30 minuter innan jag sprang ut på trappen så hade jag fått på mig klänningen. WIN!

2 thoughts on “Studenten i bilder

Kommentera

