Lediga dagar

Tänka sig, jag har varit ledig i två hela dagar nu! Så himla skönt!
I torsdagskväll åkte jag, Hampus och Becca ut i skogen och ställde upp ett tält. Där badade vi i en väldigt grund å, så pass grund att ifall man låg på mage så täckte vattnet inte ryggen eller ens vaderna. Vi grillade haloumi och låg i tältet och pratade. Det gick knappt att vara ute eftersom att myggen var helt galen. Hampus fick så många myggbett att det såg ut som om han var uppsvälld på axlarna. Vi sov inte så mycket utan spenderade tiden genom att prata, äta godis och chips och vid två gick vi ännu en gång ut och grillade haloumi. När vi väl somnade vid fyra så var det rätt svalt i tältet, jag kröp till och med in i sovsäcken. När jag vaknade, först vid nio, så var det så varmt att jag var genomblöt i svett. Jag gick upp en stund och gick ut för att bli lite sval, även om det inte hjälpte så mycket. Sen gick jag och la mig igenom och vi sov till elva. Vi stannade hela dagen. När vi väl skulle åka hem, var vi trötta och rätt äckliga.

Idag har vi haft en stranddag. Jag, familjen och mina kusiner har hängt på en badstrand ute i Öje. Badat, ätit och solat. Har fått färg men också bränt mig så klart. Nu känner jag att jag fått för mycket sol för är alldeles trött och gojsig. Så det ska bli skönt nu att bara ta det lugnt en stund. Ska läsa lite, se ett avsnitt av Game Of Thrones och sen däcka i sängen. Fick en bordsfläkt av pappa igår och om jag någonsin sovit gott så var det inget jämfört med att ha sovit med en fläkt riktad mot sig. Det har ju varit så varmt den här veckan att det varit svårt att sova, men nu är det problemet borta!

Kommentera

