Nedräkningar

Nä nu får den här tystnaden vara över. Nu är det dags för mig att komma tillbaka!
Jag har hunnit med att göra rätt mycket, jobbat, lyssnat på livemusik, varit ledig, åkt båt, umgåtts med både familj och vänner, åkt bil, badat, solat, fotograferat och annat kul. Det betyder också att jag fått möjlighet att samla på mig lite bilder och det betyder inlägg och bloggmaterial. Men bilderna räcker inte för evigt utan nog måste jag väl skriva om något, berätta om något och det kan jag lova att jag ska.

16 dagar. 45 dagar. 56 dagar.
Just nu har jag tre saker jag räknar dagarna till. Tre datum och bara ett jag (i nuläge) tänker berätta om.
Om 45 dagar åker jag till Ullared för den årliga traditionerna med resterande kvinnor i släkten på min mammas sida. Förra året handlade jag för över sextusen kronor och några sådana summor tänker jag inte gör av med i år. Mycket med tanke på vad som kommer att ske om 56 dagar.
Jag sätter mig ibland och kollar på Ullareds blogg där de lägger upp grejer som finns i butiken. Skriver ner saker jag ska ha på en lista och sparar pengar. Jag längtar.

Idag fick jag faktiskt prata lite Ullared med de andra som åker. Idag har vi haft en annan trevlig tradition med släkten. Nämligen julfikat, första söndagen i Augusti. I år var i hos min mammas kusin Anna. När vi hade fikat klar(väldigt fin kakbuffé) så kom jag på att jag hade kameran. Så ska redigera bilder och så kommer de upp så småningom om. Nä nu ska jag kolla ullaredsbloggen en gång innan jag gör något som har med det som sker om 16 dagar att göra.
Åh så jag älskar hemlighetsmakeri.

Kommentera

