Måndagsenergi

Så var det måndag och jag är tillbaka på jobbet. Hade vant mig att kunna gå omkring i shorts, klänning eller spendera hela dagarna i vattnet så värmen som är när man går omkring i svarta arbetskläder i varm växthus var nästan chockerande. Det har inte alls varit så kul att jobba idag, har mest gått runt och stört mig på att kläderna sitter som fastklistrade och att alla jord fastnar på huden.
Men trots alla krämpor så har dagen gått riktigt fort. Har inte stått i kassan hela långa dagen idag utan har fått gått runt i växthusen och slängt diverse växter som gjort sitt för i år. Dagens arbete har varit varierande och det är nog också därför den gått så fort.

I morse vaknade jag med en ny sorts energi. Hade egentligen tänkt att promenera i morse, men eftersom att jag fått en lite vrickad dygnsrytm när jag varit ledig så vaknade jag inte riktigt av larmen. Men det gör inget, jag planerar att gå ikväll i stället. Men den här energin har gett mig lust till att verkligen göra saker som bör bli gjorda! Som att blogga och pricka av andra saker på en av många listor jag har. Det känns skönt att jag vill prioritera!

Kommentera

