The fairy

_MG_8711_MG_8712
_MG_8713

Imorse när jag kom ner på jobbet så fick jag en chock. Jag visste att det hade regnat ganska mycket under natten men att det hade regnat så mycket visste jag inte. På golvet i butiken låg ett grått tecke och på vissa fläckar låg det vatten. Jag förstod att det hade regnat in och ju längre in jag kom i butiken desto mer vatten och lera hittade jag. Med en timme till öppning och kändes det ju bara hopplöst att moppa undan allt det där. Två timmar senare hade jag öppnat butiken och skurat golvet ett antal gånger. Man såg fortfarande spår av det gråa täcket med ingrott dam men det var en solklar förbättring.
Resten av dagen har jag packat upp nya växter och gjort plats för ännu fler nya växter som kommer i morgon och när det var dags att gå hem ville jag inte det, jag ville fortsätta. Jag gillar mitt jobb. Tydligen så mycket att jag långsamt men säkert lär mig namnen på grejerna utomhus. Till exempel så heter de rosa roserna på bilderna The Fairy. Än så länge får de röda heta röda The fairy.. Igår såg kunde jag avgöra vad det var för lus bara genom att titta på den. I’m getting good at this.

Kommentera

